Monday, December 27, 2010

cinta..


ya Allahh...sweet tak gamba nie,..sweet kan?
hehe..sape kata cinta tak manisss...ye,cinta tu manis. saya pun pernah bercinta, tp dlulaa...time jahil2 dlu..hehe..cinta tak salah,sbb itu lumrah manusia..tp,mengikut islam, cinta yg boleh dipupuk adalah cinta selepas kawin...dlukan, masa saya bercintan cintun dlu, tak boleh blah..seronok2, tp byk sakit dari seronok..alhamdulillah, Allah sayang saya lagi, selamatlah dari gelombang maksiat cinta tuh..
cinta itu sangat manis bile ia berlandaskan agama,,percayalah cakap saya,,.tiada sakit..hanya keseronokkan..sbb cinta kita Allah akan menjaganya..cinta kita hanya pada Allah..dan mereka yang boleh mencintai kita adalah org yang juga mencintai Allah..
bila org mencintai Allah mencintai kita, adakah dia sanggup melukakan hati kita dengan melakukan perkara yang kita tidak suka??saya rasa probability tuh kurang la..namun dia manusia biasa, tak lari dari melakukan kesilapan.tp hakikatnya, bila dia mencintai Allah, dan mencintai kita kerna Allah, insya Allah, kita bahagia..percayalah wahai teman..
td saya baca paper, dan tertarik dengan satu tajuk, iaitu 'budaya coupling'..mmg topik hangat sekarang,,
budaya itulah jika tidak dijaga, banyak membawa bahana kepada kita semua..
kawan,sahabat,saudara,saudari sekalian, siapa lagi yg akan melakukan perubahan jika bukan kita..
pk pk kanlah k..
mari bersama2 berjuang demi agama,maruah,dan masyarakat kita...
cayokkkkkkkkkkkk

No comments:

Post a Comment