Sunday, January 8, 2012

dah tiba masanya tuk aku bergerakk...

Assalamualaikum....apa khabar sumee??sihat???heee..dah lama bebenor kite tak menulis di blog..huuhuhu..yela bz sgt ngan hal2 dunia nie...(actually dah takleh nak study dahh for my final exm)..hehe..
ok, berbalik ngn tajuk kita, kenapa erk tetibe i rasa nak tulis camtu??bergerak ke mana?? jalan2 ke??no no noo..bukan tu maksudnya.. huu..kat sini bella nak cakap dah tiba masanya untuk bella dan awk2 sume bergerak di jalan ini..jalan yg mengajak org len kenal Allah.. inilah jalan kita, mengajak yang lain tuk mengenal Allah..sbb bumi kita sudah tua..kita sudah berada di akhir zaman..tak ada masa dah nak berlengah2..dan tiba masanya tuk kita bergegass...takda masa hanya dengan menulis blog tuk mengajak org mengenal Allah, takda masa hanya dengan mengajak dengan secara maya sahaja.. dah tiba masanya tuk kita turun, dan mencari serta mengajak yg lain tuk kembali pada Allah..ya Allah, kerja2 dakwah bukannya senang..sgt berat..sgt banyak cabaran..tp yakin ,bahawa sbb kesusahan ini lah Allah tgk dan ganjarannya adalah syurga...SYURGA YA KAWAN2..bukan nye pangkat Datuk ke datin ke..dan kerja dakwah nie adalah suatu pekerjaan sama dengan nabi-nabi Allah..seperti Nabi Muhammad s.a.w..subhanallah...oleh itu, berhijrah la...sbb ngn hijrah berlakunya satu perubahan..apabila kita berada di jalan dakwah nie, kita akan dgrlah banyak org label kita as ' budak nie dah dibrainwashkan.'..' jaga2 bile kawan ngan dia, t dia brainwash kauu..' wahh..kita dah dapat satu gelaran tauu..kawan2ku.. keadaan ini samalah masa zaman jahilliah yg tercatat dalam Al-Quran..tak caya? ok tgk apa Allah kata dalam surah Asy-Syu'ara'.(26:151).."dan jgnlah kamu menaati perintah org2 yang melampaui batas'..sambung lagi dalam ayat 152 ' yang membuat kerusakan di bumi dan tidak mengadakan perbaikan'..sambung lagi dalam ayat 153.. ' Mereka berkata " sungguh, engkau hanyalah termasuk orang yang kena sihir."..so kat sini, perkataan sihir yang 'mereka' yakni org yg melakukan kerosakan tu  boleh disinonimkan dengan 'brainwash' yang kita guna pada abad ini...sbb apa sy kata camtu, ok, tgk er,,org kene sihir, adakah dia sama dengan org lain,??? 'mereka' yg label kita kene sihir bile perangai kita pelik dengan 'mereka2' nie..so sbb tu 'mereka' itu melabel kita kene sihir atau lebih tepat kene BRAINWASH..,,Allahuakhbarr....betull, di abad ini, msih lagi ada org yg menyifatkan kerja dakwah itu sebagai alat tuk brainwash org..Astarghfirullahhalazim..semoga mereka2 nie cepat2 tobatt..islam itu dtg dengan asing dan berakhir juga dalam keadaan asing..


Daripada Abdullah bin Umar r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda: Sesungguhnya Islam dimulai sebagai suatu (agama) yang asing dan Islam akan menyusut lagi (kembali) sebagai (agama) yang asing sama seperti waktu awal, dan Islam akan terpusat diantara dua masjid (Mekah dan Madinah) sama seperti ular yang merayap kembali ke lubangnya (sarangnya).
Agama Islam pada awalnya adalah asing, hanya Nabi Muhammad s.a.w. seorang sahaja, hinggalah ianya tersebar ke serata dunia. Ia bermula daripada kota suci Mekah dan Madinah dan akhirnya ia kembali ke sana juga. Islam juga akan menjadi kembali menjadi asing dan pada masa ini orang yang menjaga agama Islam akan kelihatan asing (pelik). Namun mereka yang pelik inilah yang berbahagia.
Daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda: Islam mula tersebar dalam keadaan dagang (asing). Dan ia akan kembali dagang (asing). Maka berbahagialah (beruntunglah) orang yang bersama Islam ketika ianya dagang (asing)”. (Hadith riwayat Muslim)
=(.. terasa sgt bile baca hadis nie..menusukkk sgt..harap kawan2 juga...jgn mudah mengalah apabila kita telah berada di jalan nie, JALAN MENGAJAK YG LEN KENAL ALLAH....jom JIHADDDDDDD...

No comments:

Post a Comment